b-IT

Novosti iz svijeta igara

Diablo 3: Reaper of Souls dobio datum izlaska


Doznali smo kada ćemo zaigrati Reaper of Souls, kao i što točno donose Digital Deluxe te Collector's Edition verzije.
diablo

Blizzard je objavio kako Reaper of Souls ekspanzija za njihov Diablo 3 izlazi 25. ožujka 2014. za PC te Mac. Prednarudžbu ekspanzije možete obaviti već sada putem Battle.net servisa. Doznali smo i što će točno sadržavati Digital Deluxe te Collector's verzije: prva će koštati 59. 99 eura, a dolazi s ekskluzivnom kacigom, receptima za oružja te Spectral Hound minionom. Tu su i tri dodatna slota za likove, Treasure Goblin ljubimac za World of Warcraft, portreti za Battle.net te Starcraft 2. Za obožavatelje fizičkih verzija, Collector's Edition košta 79.99 eura, donosi sve što ima Digital Deluxe plus: Malthael podložak za miša, knjižicu s artom iz igre te Behind-the-scenes Bluray set s intervjuima.

C/P by Dragan Iljić

blogger

Watch Dogs


Ubisoftova stealth avantura otvorena svijeta na neki način postavila se kao glavni ovogodišnji suparnik Grand Theft Auta 5. No ima li ova igra kvalitetnu viziju dostojnu suparnika najveće igre godine? Sve o tome u našoj najavi.
wd

Prvi puta smo za Watch Dogs čuli na prošlogodišnjem E3 sajmu kada nas je Ubisoft dočekao spuštenog garda jednim od najspektakularnijih gameplay videa sajma, a mnogi će reći i cijele bogate 2012. godine. Mješavina stealtha, hakiranja, akcije, pucanja, vožnje i mračne atmosfere bila je dobitna kombinacija koja nas je sve bacila u trans i u potpunosti zainteresirala za taj misteriozni naslov. Do danas smo o Watch Dogsu saznali hrpu informacija pa tako znamo da igra izlazi za PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One i Wii U, s datumima izlaska za pojedine platforme smještenim pred kraj studenog tekuće godine.
Takvi datumi izlaska i gameplay mjestimice sličan Grand Theft Autu 5 sukobili su te dvije igre u izravnom natjecanju za pažnju i novac gamera, a dok se sam Rockstar držao donekle tajnovite promidžbene kampanje skrivajući svojega konja za trku iza svega nekoliko pomno skrojenih službenih trailera, Ubisoft nas gotovo svakodnevno obasipa novim informacijama i videima od kojih sve zvuče vrlo dobro i sasvim privlačno. Kako to obično biva ovdje na HCL-u, sve što do sad znamo o ovome naslovu i što od njega možemo očekivati sakupili smo u ovoj najavi.

PAMETNI LJUDI I PAMETNI TELEFONI

Watch Dogs spada u dosta precizan žanr videoigara - stealth akcijske avanture otvorenog svijeta, što u prijevodu znači da ćemo se u velikom, otvorenom virtualnom svijetu morati skrivati i težiti apsolutnoj suprotnosti igraćih navika koje smo prakticirali u GTA ili Saints Row serijalima. Dok je u igrama tih serijala prikriveni cilj bio da vas svijet uoči, u Watch Dogsu ćemo pokušati postići upravo suprotno, skrivajući se u sjenama i djelujući s margine. Glavni lik kojeg ćemo kontrolirati i čiju ćemo priču pratiti nosi ime Aiden Pearce, a on je osvetnik s kriminalnom prošlošću koji pravdu uzima u svoje ruke boreći se protiv zločina svojim umom, snagom, vještinom u baratanju oružjem te hakerskim sposobnostima.
Aiden Pearce je tako naizgled igrina inkarnacija našeg nezadovoljstva svijetom, samo što se on odlučio pobuniti protiv svega lošega u svojoj okolini, uzevši ulogu anđela osvetnika koji kažnjava zle, a štiti dobre. Takav je prikaz dobio i u sljedećem videu u kojemu prvo pljačka bogatog izvršnog direktora duhanske kompanije, a potom spašava samohranu majku od njenog bijesnog bivšeg muža koji se ne može pomiriti s gubitkom djeteta (prebacite na 3:33 u videu za početak gameplaya).

Kao što ste i sami mogli primijetiti, glavno oruđe koje mu je pomoglo pri saznavanju informacija o pojedincima u svijetu oko njega te u savladavanju negativaca i snaga zakona, bio je njegov pametni telefon. Putem tog suvremenog gadgeta vrši se hakiranje gotovo svega unutar igrinog svijeta - od bankovnih računa, preko kamera i semafora do svjetala i drugih tehnologijom pogonjenih stvari. Centralni objekt Pearceova hakiranja je takozvani „ctOS“ odnosno Central Operating System unutar kojega je inkorporirano mnoštvo podataka, a putem njega praktički funkcionira cijeli Chicago, grad u kojemu se igra odvija. Putem ctOS-a funkcionira i nadzor nad njegovim stanovnicima u poprilično realnoj distopijskoj viziji stvarnoga svijeta koju Watch Dogs predstavlja. Moglo bi se reći da je u tom aspektu svijet Watch Dogsa ujedno hiperbola i metafora za svijet u kojemu danas živimo, a u kojemu često nismo ni svjesni koliko su naši privatni podaci u biti dostupni svakome s malo vještine.
Ubisoft Montreal, proizvođač igre, obećao nam je kako ćemo u tom mračnom svijetu imati mnoštvo prilika za testiranje Aidenovih sposobnosti kroz različite misije i zadatke, a one će se moći proći na više različitih načina; barem nas u to uvjeravaju u svakom novom komadu promotivnog materijala.

Ovdje se spominjao primjer hakiranja semafora kao opcionalna metoda rješavanja misije gdje je Pearce lako mogao, po navodima proizvođača, odmah djelovati pucajući po negativcima ili pokušavši riješiti misiju na neki drugi način. Logično je pri tom da mogućnost hakiranja svijeta kojim se Pearce kreće dodatno olakšava zadatke koji se pred njim nalaze te će ta mogućnost vjerojatno biti nužna u prolasku velikog broja misija Watch Dogsa. Ovo potvrđuje i sljedeći video koji se fokusira primarno na mogućnost hakiranja ctOS-a i sve pogodnosti koja ta mogućnost nudi.

Hakiranje, kao što je demonstrirano u prethodnim videima, biti će osnovna, ali ne i jedina bitna mehanika Watch Dogsa. Napucavanje iz trećeg lica kombinirano sa sustavom zaklona bit će bitno kako za šuljanje tako i za čuvanje sadržaja lubanje pred neprijateljskom vatrom, a bježanje pred snagama zakona ili lov za zločincima bit će omogućeno parkour pokretima kakve je Ubisoft već doktorirao radom na Assassin's Creed serijalu. Prethodni video prikazao je još jednu zanimljivu sposobnost protagonista, a ona se naziva "Focus Mode" i omogućava usporavanje vremena za lakše hakiranje za vrijeme žestoke akcije na ekranu.
Osim svega toga bitan aspekt gameplaya bit će i vožnja koja za sad izgleda sasvim pristojno, a svi do sad prikazani automobili izgledaju brzo i atraktivno, no ponekad gotovo savršeno položeno što povlači za sobom priču o skriptiranosti i lažne nelinearnosti igre. Takve su se glasine pojavile već po prvom prikazu Watch Dogsa, no Ubisoft ih je energično odbacio štiteći svoj novi IP od negativnog publiciteta. Dobar publicitet su napravili i sa sljedećim videom pokazujući veliku razinu pažnje prema detaljima u vidu posebno preciznog motion capturea. Ta tehnologija snimanja pokreta stvarnih glumaca za animacije u igri Ubisoftu je posebno bitna za kreiranje realnijeg doživljaja pri igranju i veće imerzije samog igrača. Stoga osim parkour pokreta i batinjanja neprijatelja, motion capture tehnikom snimane su i jednostavnije animacije poput one kada Aiden stavlja ruke u džepove svojeg kožnog kaputa.

S vremenom smo saznali kako Watch Dogs kao svaki kul, moderan i urban naslov sadrži određen vid RPG elemenata pa će u igri naš protagonist Aiden kroz igru napredovati usavršavanjem svojih zavidnih vještina. Naravno, takvo što nije izvedeno u maniri pravih, hardcore RPG igara, već stvar izgleda sasvim pristupačno i jednostavno za korištenje. Ti RPG elementi očituju se kroz stablo vještina koje možemo nadograđivati ovisno o prikupljenim iskustvenim bodovima, a njegovu razgranatost možete vidjeti na sljedećoj slici.

wd2

PSI ČUVARI

Mnoge je iznenadila najava kako Watch Dogs neće biti samo singleplayer naslov, budući da uz predstavljene koncepte gameplaya djeluje savršeno kao iskustvo za jednog igrača, te nas je sve zaintrigiralo kako će uvođenje multiplayera u igru zapravo izgledati u akciji, odnosno koliko će imati smisla. No stvar je, čini se, izvedena na dosta zanimljiv i elegantan način koji omogućuje drugim igračima da jednostavno upadnu u naš svijet, u našu igru. Naime, nakon ulaska u nečiju igru cilj je tog igrača hakirati i tako vjerojatno za sebe osvojiti nekakve bodove. Djeluje kao zanimljiv koncept natjecanja u snalažnjivosti, a iako nam krajnji cilj i opseg takvog multiplayera i dalje nije u potpunosti jasan, nadamo se da će on u svojoj izvedbi funkcionirati prirodno i nenametljivo. Demonstraciju multiplayera pogledajte u sljedećem gameplay videu.

Vjerojatno je da će unutar igre postojati nekakav sustav reputacije, a poznato nam je da će više slave i uspješnih hakerskih misija usmjerenih protiv drugih igrača utjecati na to da ćemo češće biti žrtve perspektivnih igrača kojima ćemo postati zanimljivija meta i izazov. Ovakvo stanje zvuči nekako naporno za prosječnog casual igrača koji teško da će htjeti stalne upade i smetnje unutar igre pa još treba vidjeti na koji ćemo način moći isključiti multiplayer i hoćemo li uopće moći uživati u potpuno bezbrižnom singleplayer iskustvu.
Kada smo već kod hakiranja, valja vidjeti hoće li i kako će Ubisoft iskoristiti mogućnosti koje pruža Wii U konzola, koja pak izgleda kao najsavršenija platforma za Watch Dogs upravo zbog posebnog kontrolera koji pruža odvojeni prikaz na dva ekrana. Taj bi se drugi ekran na Wii U GamePadu lako mogao iskoristiti kao posebna platforma za hakiranje, ali Ubisoft još nije potvrdio takvo što. Iako je Dominic Guay, viši producent igre, objasnio kako mu se vrlo dopada raspon mogućnosti Wii U GamePada, za sad nije vidljiv pomak u posebnom tretmanu Wii U konzole i specijalnoj uporabi njenog tablet kontrolera. S druge strane najavljena je potpora za tablete koji će putem službene aplikacije sudjelovati u igrinom gameplayu. U pravom vremenu ćemo putem naših iPad tableta (nadamo se i Android aplikaciji) vidjeti mapu virtualnog Chicaga te naš napredak unutar igrine kampanje, posebne lokacije i tome slično.

IZMEĐU GENERACIJA

Ono što nas je po samom izlasku prvog gameplay trailera odmah zadivilo je ljepota grafike Watch Dogsa koji je isprva najavljen isključivo kao current gen igra. Tada smo se svi čudili kako će nešto tako lijepo biti moguće prikazati na, budimo iskreni, konzolama dosta zastarjelog hardvera. E3 2013 nas tako nije uopće iznenadio potvrdivši kako će se igra pojaviti na PlayStationu 4, a vijesti koje su potom stizale potvrdile su njen izlazak za Wii U te Xbox One.
No iako će verzija igre za next-gen konzole koristiti neke naprednije funkcije grafičkih procesora u tim novim mašinama, što će omogućiti ponešto atraktivnije vizuale uz Full HD rezoluciju, igra će se na svim platformama (osim na PC-u, očito) vrtjeti u jednakih 30 sličica u sekundi.

watch-dogs-2

Jedna nesreća konzolaša je obavezna instalacija igre na hard disk birane platforme, što ukratko znači da će vlasnici X360 Arcade modela, Wii U Basic verzije i eventualno PS3 Super Slim 12 GB modela, vjerojatno morati osigurati dodatni prostor s nekim eksternim uređajima kako bi igru mogli pokrenuti. PC će s druge strane vjerojatno dobiti dobru potporu budući da je u startu najavljeno kako je PC središnja platforma za koju se Watch Dogs razvija, a najzadovoljniji bi mogli biti vlasnici modernijih Nvidia grafičkih kartica budući da će igra imati podršku za ekskluzivne grafičke tehnologije iz Nvidije poput TXAA.
Ako stvari ipak dobro prođu što se tiče Ubisoftove potpore PC platforme s ovom igrom (ne računajući nedavno nastalu zavrzlamu oko minimalnih PC specifikacija), lako je moguće da će mnogi oprostiti ovoj francuskoj kompaniji zbog zanemarivanja osobnih računala proteklih godina te zbog muka koje im je pružio njihov DRM i Uplay servis koji je ne tako davno postao i žrtva hakerskog napada. Mnogi bi rekli da je to itekako smiješna ironija radi nadolazećeg Watch Dogsa koji se fokusira upravo na hakiranje, ali to je ironija koja je mnogo naštetila Ubisoftu u očima PC igrača te je sada veoma nužno da ova francuska firma na što bolji način povrati povjerenje PC publike. To je dodatno naglašeno i zbog njihovog prikrivenog sudara s GTA-om 5 koji još uvijek nije najavljen za PC platformu, pa bi upravo osobna računala mogla biti jedan od važnijih faktora u osiguravanju prevage na financijskom planu.

VELIKA FRANŠIZA?

Da će Watch Dogs postati franšiza bilo nam je jasno već po prvom prikazu igre te iznimno pozitivnim reakcijama publike koje su uslijedile. Prije spomenuti Dominic Guay po tom je pitanju izjavio sljedeće:
"Ako postoji dugoročan plan imat ćete jače likove i igrin univerzum će biti više koherentan. Kada imate privilegiju stvaranja novog brenda, što se događa sve rjeđe u industriji, morate napraviti upravo to."
Zatim je njegova izjava potvrđena od strane Tonyja Keya, Ubisoftova potpredsjednika prodaje i marketinga, koji je na pitanje o tome želi li da Watch Dogs postane velika franšiza izjavio:
"Svakako. Sve naše igre počinju s tom idejom. Ne želimo ni započeti igru, ako ne vidimo da od nje možemo napraviti franšizu. Ne postoji više 'ispali i zaboravi' - to je postalo preskupo. Trenutno smo na jako dobroj poziciji s Watch Dogsom, ali nećemo biti zadovoljni dok ne postanemo najveća igra godine."
Dakle, ove su izjave potvrdile želju Ubisofta da Watch Dogs pretvori u franšizu te ćemo gotovo sigurno vidjeti nastavke ove igre. No, takvo što je odmah aktiviralo i zle jezike na brbljanje o upropaštavanju još jednoga Ubisoftova serijala uspoređujući budućnost Watch Dogsa sa sadašnjošću Assassin's Creeda koji će najavljeno dobivati novi nastavak svake godine. Naravno, to gomilanje nastavaka donosi zaradu, ali ujedno stvara zasićenje publike te gomilu negativnih vibracija gamera.

watch-dogs-3

Ipak, Ubisoft vjeruje u kvalitetu svojih brendova pa je potvrđeno kako će Watch Dogs, bez obzira na još neizvjestan komercijalni uspjeh, dobiti čak i svoj film. Filmovi su već najavljeni i za njihove utvrđene serijale Assassin's Creed, Far Cry te Raving Rabbids, što mora značiti da Ubisoft itekako očekuje dobru prodaju od prve avanture vještog gospodina Pearcea. Mi se također nadamo da će igra biti uspješna, ali ne zbog pametnog marketinga, već zbog razine kvalitete i zabave koju obećava ponuditi.
Watch Dogs dolazi na PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii U i Xbox One 22. studenog, dok će PlayStation 4 inačica kasniti nekoliko dana, odnosno izaći će kada i sama konzola u Europi - 29. studenog 2013. godine. Koju verziju vi planirate zaigrati?
UPDATE: Igra je u međuvremenu odgođena do proljeća 2014. za sve platforme.


C/P by Dragan Iljić